Een gestructureerde aanpak in graduaat AAD.

Praktijkvoorbeeld uit de opleiding Accounting Administration – Boekhouden

Voor de module Professionele bedrijfscommunicatie en -administratie gaan er telefoongesprekken door op afstand. Deze telefoongesprekken vinden telkens plaats tussen twee studenten en verlopen via Microsoft Teams. Docent Fien Van Parys leidt alles in goede banen.

Daarnaast werkt de docent voornamelijk met zelfstudie (cursus, powerpoint met audio, filmpjes…) om de leerstof over te brengen. Dit is het meest werkbaar voor de groepen van +- 35 studenten. Via een pagina die de datum van het lesmoment meekrijgt,  geeft de docent duidelijke instructie aan de studenten over wat er van hen verwacht wordt.

Via discussies in Leho kunnen de studenten uitgebreide vragen stellen. De docent volgt deze op en haar antwoorden blijven nadien voor iedereen zichtbaar. Zo wordt vermeden dat meermaals dezelfde vraag wordt gesteld.

Tijdens de oefensessie geeft de docent op voorhand mee welke oefeningen gemaakt worden tijdens dat moment en blijft ze ter beschikking via de chatfunctie binnen Leho. Heel wat studenten stellen actief vragen. Studenten helpen elkaar ook via de chat of via samenwerken. Na de oefensessie wordt gevraagd om de oefeningen via ‘opdrachten’ in Leho in te dienen zodat de voortgang kan opgevolgd worden.

Een dergelijk stramien wordt gehanteerd in de verschillende modules. Zo blijven de studenten actief bezig met hun studies. De docenten vragen via de chat ook feedback over de aanpak van de lessen om zo te kunnen bijsturen naar de volgende week toe.

Meer weten?

fien.van.parys@howest.be